Geboorte Geboorte
Heeft u een kind gekregen? Wij ontvangen graag een geboortekaartje!
U kunt het geboortekaartje sturen naar: Kerkelijk Bureau Bronkerk, Hoenderloseweg 10, 7339 GH Ugchelen.
Als we een kaartje van u ontvangen vermelden we de geboorte van uw zoon of dochter in de Digitale Nieuwsbrief en geven we dit door aan de contactmedewerker, sectie-ouderling en predikant.
Wilt u uw kind laten dopen? Hierover vind u meer informatie onder het tabblad Vieren/ Speciale diensten op deze website.

Geboorteraam

Als Bronkerk willen we begin en einde van het leven markeren, in de kerk is hiervoor een Geboorteraam, ontworpen door Marius van Dokkum: de stralen van de zon die het nieuwe leven in het licht zetten. Als tekst daarbij is gekozen: ‘Kind van God gegeven, in het Licht gezet’. De uitvoering past bij het Gedachtenisraam en bevindt zich in dezelfde hoek van de kerk. Voor ieder pasgeboren kind wordt een symbool opgehangen met de naam en de geboortedatum. Dat symbool verbeeldt een bloem in de knop, maar je kunt er ook een kindje in zien.
Na een jaar of twee krijgen alle ouders, die in die periode een kindje hebben gekregen een uitnodiging voor een speciale dienst waarin teruggedacht wordt aan geboorte en/of doop. Dan  worden deze symbolen meegegeven aan de ouders.